Reklam
Speluppdrag till Berntzon Bylund
Publicerad: 26 oktober 2011, 12:00
Ett uppdrag på spel. Bokstavligen.
Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU) lotteriverksamhet A-lotterierna väljer Berntzon Bylund efter pitch.
TM
Tero Marjamäki
Hans Bylund, cd (t.v) och Joachim Berntzon, byråledare Foto: Fredrik Thambert
Idag blev samarbetet mellan A-lotterierna och Berntzon Bylund officiellt. Men samarbetet med Berntzon Bylund påbörjades i augusti och just nu pågår förberedelserna inför en kampanj under nästa år.
Byråns första uppdrag är att marknadsföra Kombilotteriet som är företagets största produkt.
- Vi som bolag befinner oss i en expansiv och spännande fas och har en fantastisk produkt i Kombilotteriet, vår stora fördel är att vi ger störst chans att bli miljonär. Just nu firar vi 30-årsjubileum, vilket vi givetvis vill uppmärksamma, säger Anders Jansson som är VD på A-lotterierna i en presskommentar.
A-lotterierna startade 1956 med Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU) som ägare, några produkter genom åren under A-lotterierna är Kvicklotteriet, Trippel och Miljonskrap.
Joachim Berntzon som är som är strateg för uppdraget hos Berntzon Bylund:
– Spelbranschen är oerhört spännande. Spel är något som engagerar väldigt många människor och konkurrensen är stenhård, det ställer höga krav på marknadsföringen, säger han i ett pressmeddelande.