Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spendrups går in i ny kategori – lanserar varumärket med ambassadörer

Publicerad: 28 mars 2019, 08:08

Med The Naia Initiative går Spendrups in i en för företaget ny kategori – funktionsdryck. Lanseringen sker i flera städer och kommunikationen kommer kretsa kring djupa och långsiktiga samarbeten med människor som inspirerar varumärket.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsNeumeisterInfluencer marketingFLB EuropaReklam

Utvecklingen av både funktionsdrycks-produkten som varumärket The Naia Initiative har pågått under lång tid. Ambitionen är att bygga ett starkt varumärke från gräsrotsnivå, och övertygelsen om att involvera samarbetspartners på djupet är stor.

– Vi går in i den här kategorin för att stanna och ambition från start har varit att komma med något nytt, både vad gäller våra produkter och hur vi kommunicerar, och jag tycker vi att vi har hittat rätt där, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på The Naia Initiative i ett pressmeddelande.

Fokus för The Naia Initiative blir Aktivering, sponsorskap och sociala medier. Framförallt kommer mycket av kommunikationen att kretsa kring långsiktiga samarbeten och att genomföra initiativ med ett antal människor som inspirerar varumärket; Spendrups har gett dem namnet "Friends of Naia".

– Våra vänner är aktiva inom olika områden; det är idrottare, artister, designers och filmskapare. För oss har det inte handlat om att hitta någon med en massa följare – vi har lagt ner tid och kraft på att hitta människor som vi inspireras av och som passar oss, vad vi står för och framförallt hur vi vill agera. Det har fallit väldigt väl ut då vi har närmat oss dem, vi har hittat en värdegrund som matchar, fortsätter Anna-Stina Hallberg.

Bland personerna som man har rekryterat syns bland andra den Grammisbelönade artisten Imenella, OS-bronsmedaljören i brottning Sofia Mattsson och afrobeatdansaren Najib Morllah. Tanken är att profilerna ska forma varumärket från start.

Först ut bland initiativen är en svenskproducerad klädkollektion skapad i samarbete med modedesignern Nhu Duong som lanseras inom kort. Lanseringsfilmerna har regisserats av blott 21-åriga Gustav Bondesson, även han har ett långsiktigt samarbete med varumärket.

I arbetet med det nya varumärket har Spendrups samarbetat Neumeister och FLB Europa, där Neumeister har ansvarat för designutvecklingen av varumärket och FLB Europa för kommunikationen.

Här är filmen som lanserar The Naia Initiative:

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.