Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Spendrups tar Orangina till Sverige

Publicerad: 7 April 2009, 10:51

Apelsinläsken Orangina gör comeback på den svenska marknaden. Spendrups står för distribution och marknadsföring.


Orangina har de senaste åren inte haft någon bred distribution i Sverige. Men nu dyker den åter upp både i dagligvaruhandeln och på restauranger.

– Vi kommer att fokusera på sampling och event vid lanseringen. Vi vet att den är godare, men det gäller att få kunderna att prova Orangina, säger Helena Augustson, marknadschef för vatten, läsk och juice på Spendrups Bryggeri.

Vad tror ni att den har för potential?
– Det är en bra produkt och vi gör en bred lansering. Samtidigt är det en premiumprodukt som är lite dyrare än vanlig läsk.

Vilka är konkurrenterna?
– Den största konkurrenten är Fanta, men eftersom Orangina innehåller ganska mycket fruktjuice så ser jag både jouice och mineralvatten som konkurrenter.

Orangina kommer att säljas i den klassiska lilla 25 centiliters glasflaskan, men också i pet-flaskor i storlekarna 50 och 140 centiliter. Det kommer också att finnas en lightvariant av läsken.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.