Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 september 2008, 09:40
Carlsberg kommer vid årsskiftet att sluta tillverka, marknadsföra och distribuera Schweppes i Sverige. Istället tar Spendrups över staffetpinnen.
Klassisk affisch för Schweppes. Bild: Schweppes.
– I läskkategorin är Schweppes ett starkt varumärke och ser man i underkategorin läsk man blandar i drinkar är det ett magiskt varumärke, säger Spendrups marknadschef Mats Liedholm till Resume.se.
Spendrups tar över ansvaret för Schweppes vid årsskiftet. I marknadsföringen kommer främst Scweppes prisbelönta reklam att användas.
– Basen blir det material som utvecklas centralt, ungefär på samma sätt som vi jobbar med Heineken.
– Självklart ska vi satsa på Schweppes framöver det ligger i vårt åtagande.
Förutom de olika smakerna av Schweppes drinkmixer ingår även läsken Dr Pepper i övertagandet.
Tobias Rydergren