Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spendrups tar över Schweppes

Publicerad: 9 september 2008, 09:40

Carlsberg kommer vid årsskiftet att sluta tillverka, marknadsföra och distribuera Schweppes i Sverige. Istället tar Spendrups över staffetpinnen.


Klassisk affisch för Schweppes. Bild: Schweppes.

– I läskkategorin är Schweppes ett starkt varumärke och ser man i underkategorin läsk man blandar i drinkar är det ett magiskt varumärke, säger Spendrups marknadschef Mats Liedholm till Resume.se.

Spendrups tar över ansvaret för Schweppes vid årsskiftet. I marknadsföringen kommer främst Scweppes prisbelönta reklam att användas.
– Basen blir det material som utvecklas centralt, ungefär på samma sätt som vi jobbar med Heineken.
– Självklart ska vi satsa på Schweppes framöver det ligger i vårt åtagande.

Förutom de olika smakerna av Schweppes drinkmixer ingår även läsken Dr Pepper i övertagandet.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.