Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Spike Jonzes maxade reklamfilm för Kenzo

Publicerad: 30 Augusti 2016, 12:16

Så här är vi inte vana att se parfymkampanjer.


Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

Stjärnregissören Spike Jonzes nya reklamfilm för parfymen Kenzo World har redan väckt stor uppmärksamhet sedan den släpptes igår. Inte undra på det. Den knappt fyra minuter långa videon med skådespelaren och dansaren Margaret Qualley är något utöver det vanliga.

I en explosion av kreativitet och lekfullhet dansar hon sig genom en en anrik teater till tonerna av den nya låten "Mutant Brain" av Sam Spiegel & Ape Drums, featuring Assassin.

Spike Jonze har en lång rad hyllade filmer och musikvideos på sitt cv. Den här är inget undantag:

"Är det någon överraskning att Spike Jonzes reklamfilm för Kenzos nya parfym är bättre än 94 procent av alla musikvideos där ute? Eh, nej" skriver Vice i en kommentar.

Design- och varumärkesstrategen John Mellkvist har gjort ett inlägg på Facebook om Kenzos kampanj:

"Parfymreklam brukar vara en uppvisning i trötta könsstereotyper, sliskiga bilder, plågsamma voice-overs, forcerad produktanvändning och inte minst total avsaknad av humor. Det här är precis motsatsen – dvs den nya produkten blir bara en anledning att berätta hur företaget förhåller sig till allt det där jag nyss nämnde. Se filmen som regisserats av Spike Jonze – om en vecka har du inte glömt den".

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.