Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Spinn landar chokladjätte

Publicerad: 7 Mars 2011, 09:07

Chokladjätten Cloetta, som tidigare jobbat med fler byråer, satsar nu på att ge Spinn Action Marketing hela uppdraget. – Spinn ger oss den taktiska och strategiska styrka vi behöver, säger Cloetta:s marknadschef Johan Eriksson i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Johan ErikssonSpinn Action MarketingCloetta

Medarbetarna på Spinn, och i mitten i kavaj syns Johan Eriksson, Cloetta.

Cloetta satsar stort på en nylanseringar av sin Kexchoklad och Cloettas chokladpåsar. Att Spinn Action Marketing nu fått hela företagets reklamuppdrag menar man är ett tydligt tecken på man satsar på att öka försäljningen.

–  Konkurrensen är stenhård, inte minst ute i butikerna. Därför kommer vårt kommunikativa fokus att vara där. Jag är övertygad om att vi både kan bygga varumärken och öka försäljningen. Detta har vi översatt i en tydlig strategi. Och nu har vi också skapat en effektiv organisation för att kunna driva igenom den. Valet av Spinn ger oss den taktiska och strategiska styrka vi behöver, säger Johan Eriksson.

På Spinn Action Marketiong är man väldigt nöjda med att ha fått hela updraget från Cloetta.

 Att vi nu får hela uppdraget är ett kvitto på vår övertygelse: Att det går att kombinera kreativ marknadsföring med taktiska målsättningar. Vi har alltid varit starkt resultatorienterade. Och nu får vi allt oftare också visa vår kreativa kompetens. Det finns ju ingen motsättning mellan resultat och kreativitet, säger Mattias Wallin, vd på Spinn, i pressmeddelandet.

Spinn vann förra året 100 wattaren för sin kampanj ”Fint att peka!” för Samsung.

Arbetsgrupp på Spinn:
Projektledare/Kundansvarig: Mattias Wallin. Planner: Tomas Lundgren. Produktionsledare: Emma Inganäs. Art Directors: Eva-Lotta Bengtsson, Mats Malmquist, Ulf Öjebrand. Copywriters: Christofer Lann, Richard Wästberg.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.