Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Splittrar byrån för Grow

Publicerad: 30 Augusti 2013, 09:34

Helena Helsing Mork

Foto: Pressbild.

Copywritern Helena Helsing Mork lämnar Mikaela&Helena Reklambyrå för att bli copywriter och conceptualizer på Grow. Mikaela Friberger Kaplan får därmed driva byrån på egen hand: – Det ligger ingen schism bakom. Det handlar snarare om att jag kände att jag ville in i ett större sammanhang igen, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Grow

Mikaela&Helena reklambyrå har kunder som Oriflame, Linas Matkasse och Stjärnurmakarna.

Den  ena halvan av byrån, Helena Helsing Mork, väljer nu att lämna byrån för  att bli copywriter och conceptualizer på Grow – hon har bland annat ett  förflutet som delägare på ANR BBDO:

– Om man har jobbat en längre  tid i lite mindre sammanhang kan man till slut komma fram till en punkt i  livet där man känner att man behöver lite mer omväxling, säger Helena  Helsing Mork, som också har varit Resumé-bloggare under cirka 1,5 år.

Hon  berättar att hon egentligen inte kände till Grow så bra, men när hon  träffade Johan Almquist - som nyligen har blivit vd på Grow - föll alla  bitar på plats:
– Grow jobbar med hela affären och det tycker jag känns väldigt spännande, säger Helena Helsing Mork.

Hon  menar att det är naturligt att formulera en vision så att alla inom  företaget vet vart man är på väg och det är just sådant som Grow arbetar  med:
– Här handlar det exempelvis om att lyfta fram kraften hos ett  företag och hur det skiljer sig mot sina konkurrenter, säger Helena  Helsing Mork.
Hon har redan börjat arbeta skarpt med kunden Trygg Hansa – hon började på Grow för tre veckor sedan.

Här har arbetet framförallt gått ut på att jobba med försäkringsjättens varumärkesplattform:
–  Ytterst handlar det om att arbeta med ett modernt sätt att se på ett  försäkringsbolag. Världen förändras och då måste försäkringsbolagen  också göra det, säger Helena Helsing Mork.

Hon hävdar att det gick bra för Mikaela&Helena Reklambyrå och att de båda fortfarande är allra bästa vänner trots att hon nu väljer att lämna byrån.

–  Jag tycker oftast att det är allra bäst där jag befinner mig för  stunden. Det kliar inte i mig på det sättet. Så ibland kan jag behöva  att någon annan pushar mig, säger Helena Helsing Mork.

Hon berättar  också att Johan Almquist inte är en helt ny bekantskap eftersom Ulrika  Almquist var inne på hennes och Mikaelas byrå en tid för att sedan bli  projektledare på DDB:
– Han lyckas sälja in byrån på mig helt enkelt, säger Helena Helsing Mork.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Grow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.