Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sponsorförening plockar in Emma Stjernlöf

Publicerad: 23 maj 2014, 08:12

Adidas marknadschef, Emma Stjernlöf, har utsetts till ny ledamot i Sponsrings- och Eventföreningen. Hon har bland annat varit kommunikationschef på Google i Norden.


Ämnen i artikeln:

AdidasMECEmma Stjernlöf

Sponsrings- och Eventföreningen höll årsmöte igår och valde MEC:s  business development director, Ricky Strandberg, som ny ordförande.

Johan Pagerup, som är vice vd på Got Event och Arena Chef Scandinavium, har samtidigt utsetts till ny styrelseledamot.

Detsamma gäller Adidas marknadschef, Emma Stjernlöf.
-  Sponsring är en hjärtefråga för mig. Vi är nog många som anser att  branschen står och stampar lite, inte minst med tanke på  digitaliseringens effekter, säger Emma Stjernlöf i en kommentar.

Hon  menar att många förbiser den potential som finns i sponsringen. Det vill  säga inte i sponsorskapet sig, utan i aktiveringen av dem, vilket är en  fråga som man dagligen arbetar med på Adidas, enligt Emma Stjernlöf.

- Att få vara en del  av ett forum där vi kan förändra såväl synen på som resultaten av  sponsring och event är därför väldigt lockande, säger Emma hon i  en kommentar.

Sponsrings- & Eventföreningen startade 1986 och har drygt 300 medlemsföretag.

Övriga ledamöter är:
Stina Liljekvist, Head of Brand & Marketing E.ON
Ninna Engberg , vd på Stockholm Globe Arenas
Amanda Koutra, kommunikations- och marknadsdirektör på Fotografiska
Josefin Lundmark, varumärkesdirektör på ICA
Håkan Rossberg, konceptchef på TV4
Niklas Lundell, Luger
Petter Håkanson, vd på Håkanson United

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdidasMECEmma Stjernlöf

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.