Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 mars 2014, 07:37
Barnmatstillverkaren Semper är i full färd med att relansera sitt välling- och grötsortiment med nya recept där palmoljan byts ut mot grädde. Spoon har fått uppdraget.
– Det ligger ett enormt arbete och lång tids forskning bakom den här förändringen och för att förmedla detta räcker det inte med en traditionell annonskampanj, säger Anna Hellström, marketing manager på Semper barnmat i en kommentar.
Semper hörde av sig till Spoon i slutet av förra året. Man ville göra en kampanj som dödar en del myter och uppmärksammar bolagets naturliga vällingrecept.
Resultatet har nu blivit Älska välling, som är producerad med journalistiska metoder och där ”vanliga” människor spelar huvudrollerna.
Kampanjen omfattar alltifrån intervjuer med experter och föräldraenkäter till animerade filmer om myterna med barnmat.
– För att engagera konsumenten och få viral spridning adderade vi en Instagramtävling med ett åtråvärt pris samt ett antal dokumentära reklamfilmer med vällingälskande barn. De landar verkligen rätt i hjärtat på oss som har barn i vällingdrickaråldern, säger Helena Distner, account manager på Spoon i en kommentar.
Kampanjen sker i Sempers egna kanaler och på Familjeliv, Facebook och Youtube under mars månad.
Spoon har tidigare tagit fram en contentstrategi och nya koncept för företagets medlems- och vårdkommunikation.
Spoon ska även producera innehåll varje månad för Semperklubbens medlemmar och vårdpersonal.
Här är länkar till kampanjen, filmerna och tävlingen.
Arbetsgrupp:
Helena Distner, Account Manager
Sofia Lundberg, Planning Director
David Eide, Art director
David Kvart, Executive Producer Web TV
Oscar Svenäng, Digital Business Development
Sofia Lundqvist, Editor
Anna Hellström, marketing manager (Semper)
Karl-Johan Byttner