Reklam
Spoon gör taxipodd
Publicerad: 2 oktober 2013, 08:23
Content-bolaget Spoon, som ligger under Bonnier Growth Media, har fått i uppdrag att göra en podcast för Taxi Stockholm.
MH
Magnus Helander
”Taxipodden” ska nå ut med information till företagets cirka 5 000 förare. Podden spelas in på taxibolagets huvudkontor.
– För Taxi Stockholm är podcasts en intressant kanal att prova eftersom den är smidig och snabb att producera och lättillgänglig för mottagaren. Vi ser podcasten som ett komplement till vår övriga kommunikation. Vi har nästan 5000 förare som kör under varumärket Taxi Stockholm utspridda över hela länet, säger Martina Bennarp, ansvarig för internkommunikation på Taxi Stockholm, i ett pressmeddelande.
– Podcasts är en fantastisk kanal när du vill nå en målgrupp som befinner sig i rörelse, i bilen, tunnelbanan eller på joggingturen. När man hör någon berätta med sina egna ord blir också innehåll och budskap tydliga för mottagaren. Det är en kanal med många styrkor, säger Johan Bratt, account manager på Spoon.