Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spoon och Pricerunner i stort samarbete

Publicerad: 26 april 2013, 14:42

Pricerunner ska börja fylla sina sidor med sponsrat redaktionellt material

Contentbyrån Spoon och prisjämförelsesajten Pricerunner gör en gemensam satsning på sponsrat innehåll.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Det här är första gången som "native advertising" görs på det här viset i Sverige. Idén är att tillhandahålla relevant redaktionellt innehåll som både fyller besökarens behov av relevant information och ger annonsörerna en attraktiv miljö att få ut sina budskap.

En viktig del i satsningen är idéarbetet och bearbetningen av materialet som ska garantera en hög redaktionell nivå på såväl, text, som bild och film.

Med detta avtal tar Spoon klivet in på en helt ny marknad.

- Native advertising är en spännande nisch som redan är stor men som kommer att explodera de närmaste åren. Det är därför extra roligt att starta en sådan satsning med en så stark partner, säger Spoons vice vd Peter Mohlin.

Pricerunner är en av Sveriges ledande sajter för prisjämförelser med ungefär 3 miljoner listade produkter, 1,7 miljoner unika besökare per månad och 14,5 miljoner sidvisningar per månad.

Spoon arbetar med contentmarketing och har 130 medarbetare i Stockholm och Göteborg. Spoon producerar redaktionellt innehåll i flera kanaler för flera ledande varumärken inom en mängd olika branscher.

Försäljningen kommer skötas av Per Lauredius och Haig Daniels genom företaget Laredius Consulting i nära samarbete med Spoon.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.