Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spoon och Volvo tar emot pris

Publicerad: 28 september 2015, 09:06

Ur filmen Volvo Trucks vs. Koenigsegg.

Foto: Youtube

Contentbyrån Spoon och kunden Volvo Trucks vann i fredags första pris i den internationella reklamtävlingen Digital Communication Awards i Berlin.


Ämnen i artikeln:

VolvoSpoon

Det var kampanjen Volvo Trucks vs. Koenigsegg som fångade juryn i kategorin ”Viral Video”.

– Vi är oerhört glada och stolta över den här utmärkelsen. Konkurrensen i Digital Communication Awards är stenhård och vårt case tävlade mot flera fantastiska kampanjer, bland annat från Turkish Airlines, säger Eric Lundekrans, Account Director på Spoon, i en kommentar.

Kampanjen har tidigare vunnit utmärkelsen ”best use of social media” vid Content Marketing Awards i USA. Den har översatts till 16 språk och har idag runt 2,5 miljoner visningar på Youtube.

Se filmen här nedan.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

VolvoSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.