måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spoon och Volvo tar emot pris

Publicerad: 28 september 2015, 09:06

Ur filmen Volvo Trucks vs. Koenigsegg. Foto: Youtube

Contentbyrån Spoon och kunden Volvo Trucks vann i fredags första pris i den internationella reklamtävlingen Digital Communication Awards i Berlin.

Ämnen i artikeln:

SpoonVolvoReklam

JL


Det var kampanjen Volvo Trucks vs. Koenigsegg som fångade juryn i kategorin ”Viral Video”.

– Vi är oerhört glada och stolta över den här utmärkelsen. Konkurrensen i Digital Communication Awards är stenhård och vårt case tävlade mot flera fantastiska kampanjer, bland annat från Turkish Airlines, säger Eric Lundekrans, Account Director på Spoon, i en kommentar.

Kampanjen har tidigare vunnit utmärkelsen ”best use of social media” vid Content Marketing Awards i USA. Den har översatts till 16 språk och har idag runt 2,5 miljoner visningar på Youtube.

Se filmen här nedan.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev