Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Spoon ska göra Electrolux Home mer känt

Publicerad: 27 Mars 2013, 10:46

Från Spoon: Johan Andersson, Annika Sundström, Anna-Maria Stawreberg och Emil Thelander.

Foto: Pressbild.

Innehållsleverantören Spoon ska göra Electrolux Home mer känd som helhetsleverantör av kök. Uppdraget går framförallt ut på att öka närvaron i digitala kanaler, men också att ta fram ett köksmagasin om livet i köket.


Ämnen i artikeln:

SpoonElectrolux Home

– Vi vill nå igenom bruset i den digitala världen. Spoon har  presenterat ett koncept där de förser oss med gediget och adekvat  innehåll. De har också ett arbetsätt för att skapa uppmärksamhet kring  innehållet via exempelvis sociala medier, säger Lena Söder, marknadschef  på Electrolux Home i en kommentar.

Electrolux Home är idag en  franchisekedja som består av 52 butiker och erbjuder alltifrån  inspiration och hembesök till design och installation.

Köken är  svensktillverkade, merparten är Svanen-märkta – garderobsserien  produceras dock i Danmark. Elextrolux Home har sålt över 30 000 kök av  varumärket Sentens sedan år 2004.

Spoon har utrett bolagets digitala närvaro under hösten och presenterar nu en rad metoder för att öka trycket.

Här  handlar det om alltifrån att fylla sajten med strategiskt placerade  artiklar, filmer och webb-appar till information och inspiration om att  renovera, leva och umgås i köket.

Spoon föreslår också att man ska  skapa uppmärksamhet runt materialet via sociala medier, bloggare och  samarbetspartners – Instagram och Pinterest kan bli aktuellt.

– De  har varit i branschen länge och har massor av fina exempel från hela  landet på hur en lyckad renovering kan gå till. Med de förutsättningarna  är det inte svårt att ta avstamp i verkligheten, bjuda på kunskap och  ladda deras varumärke med verkliga historier, säger Johan Andersson,  account director på Spoon i en kommentar.

Spoon ska också producera ett 52-sidigt köksmagasin som ska fyllas med inspiration och kunnande kring just kök.
Tidningen distribueras till potentiella kunder över hela landet efter sommaren.

Arbetsgrupp på Spoon:
Johan Andersson, account director
Annika Sundström, art director, account manager
Emil Thelander, digital development
Anna-Maria Strawreberg, editor
Jonas Lyckstedt, planner
Sofia Lundberg, concept development
Haig Daniels, business development

Arbetsgrupp på Electrolux Home:
Lena Söder, marknadschef
Lars Magnusson, sortimentsansvarig kök
Katarina Eklöf, webbansvarig

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SpoonElectrolux Home

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.