Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spoon stor svensk vinnare CMA

Publicerad: 29 november 2012, 06:16

En stillbild från reklamfilmen.

Sponn vann två priser i CMA International Content Marketing Awards 2012, Europas största tävling inom content marketing. Appelberg och OTW, som också var nominerade, fick gå hem tomhänta.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Tre svenska byråer var nominerade, Appelberg, OTW och Spoon. Men bara  Spoon vann, både i kategorin Best annual report för Parks & Resorts  årsredovisning och Best use of video content för Volvo Trucks.

Att Sverige kammade hem två av förstapriserna är rekord i tävlingen för  Sverige. Spoon är httills den enda byrån från Sverige som har vunnit i  tävlingen.

– Att vinna två priser i så pass tuff konkurrens är förstås väldigt  roligt. Dessutom visar det att vi håller hög klass och kan konkurrera på  internationell nivå, säger Spoons vd Anders Ribba i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.