Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 november 2012, 06:16
En stillbild från reklamfilmen.
Sponn vann två priser i CMA International Content Marketing Awards 2012, Europas största tävling inom content marketing. Appelberg och OTW, som också var nominerade, fick gå hem tomhänta.
Ämnen i artikeln:
SpoonTre svenska byråer var nominerade, Appelberg, OTW och Spoon. Men bara Spoon vann, både i kategorin Best annual report för Parks & Resorts årsredovisning och Best use of video content för Volvo Trucks.
Att Sverige kammade hem två av förstapriserna är rekord i tävlingen för Sverige. Spoon är httills den enda byrån från Sverige som har vunnit i tävlingen.
– Att vinna två priser i så pass tuff konkurrens är förstås väldigt roligt. Dessutom visar det att vi håller hög klass och kan konkurrera på internationell nivå, säger Spoons vd Anders Ribba i en kommentar.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Spoon