Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 augusti 2014, 07:55
Anders Ribba, vd Spoon.
Foto: Spoon.
Content Marketing Awards är en global tävling och svenska Spoon har nu vunnit dubbla priser med sitt arbete för Axel Johnson och IF.
– Vi är förstås oerhört stolta och glada över priserna, säger Spoons vd Anders Ribba i en kommentar.
Content Marketing Awards har arrangerats för det elfte året i rad av Content Marketing Institute i USA.
Här mäter man både kreativitet och strategisk innovation. Spoon har nu vunnit flera utmärkelser tidigare och nu har man vunnit guld i kategorin Best Annual Report med projektet "Safest People in the World" för försäkringsbolaget IF.
Spoon vinner även silver i kategorin Best Print/Digital/Content Integration med "Let´s make a Difference" för Axel Johnson.
– Spoon expanderar just nu internationellt, med nya kontor på flera marknader, och den uppmärksamhet som de här utmärkelserna ger är förstås väldigt viktig, säger Anders Ribba i en kommentar.
Karl-Johan Byttner