Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spoons USA-succé

Publicerad: 8 augusti 2013, 07:33

Under Content Marketing Awards i USA tog Spoon hem ett tredjepris för Best Overall Design i kategoring Best Digital Design. Dessutom fick förlaget två "Monorable Mentions" för sitt arbete med Volvo.


Ämnen i artikeln:

SandvikVolvoContent MarketingSpoon

Spoon deltog i Content Marketing Awards i USA där man tävlade med två kunder, Sandvik Coromant och Volvo.

I kategorin Digital Magazine Design tog Spoon ett brons för Best Overall Design med Sandvik Coromants Metalworking World iPad Edition.

– Det känns roligt och logiskt, vi gör en internationell tidning och vi vinner pris i en internationell tävling. För att ytterligare understryka vår globala närvaro översätter vi nu vår iPad tidning till fyra språk för att sedan successivt öka till de 19 språk som den tryckta tidningen ges ut i. Vi utvärderar samtidigt nya plattformar för att nå ut på bästa sätt, säger Mats Söderström, Manager Marketing Communication, Sandvik Coromant.

Samtidigt fick kunden Volvo två "Honorable Mentions" för filmen "Welcome to my cab: Meet the Hollins" i kategorierna Best Branding Video samt Best Topic-Specific Video.
– Det är ett fantastiskt facit med tanke på hur få bidrag vi nominerade. Världsklass och nästa år satsar vi igen, säger Hannah Sjöström, Business Development, Spoon.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.