Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 november 2016, 12:07
Svenska streamingjätten Spotify tar hjälp av big data i sin största kampanj någonsin. Och det blir roligt när svenska användare lyfts fram.
Det var i måndags som Spotify lanserade sin största varumärkeskampanj genom tiderna på 14 olika marknader.
Utomhuskampanjen som också kommer att synas i sociala medier är framtagen av Spotifys inhousebyrå och bygger på samlad användardata, men också individuell information. Kampanjen rullar fram till årsskiftet och innehåller budskap som:
"Dear 3,749 people who streamed ‘It’s the End of the World And We Know It” the day of the Brexit vote, Hang in there"
I Sverige kommer kampanjen gå upp i Stockholm (Stureplan), Göteborg (Kungsportsplatsen) och Malmö (Centralstationen) och även digitala skärmar runtom i Sverige (inkl storstäderna).
Några av hälsningarna som syns i Spotifys svenska kampanj
Kära person i Stockholm som skapade den 20 timmar långa spellistan "förfest!!",
Portkod?
- Spotify
---------------------
Årets mest populära DJs
- Kygo
- Avicii
- Alla på efterfesten
Tack 2016. Det har varit speciellt.
------------------
Till alla 107 112 personer som lyssnade på "Cold Water" under årets varmaste dag,
Vi gillar hur ni tänker.
- Spotify
-------------------
Kära person i Stockholm som lyssnade på spellistan "Forever Alone" i 6 timmar på Alla hjärtans dag,
Är du okej?
- Spotify
--------------------
Till alla 31 personer som lyssnade på spellistan "Beach Vibes" under årets kallaste dag,
Hoppas det värmde.
-Spotify