Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Spotify fortsätter att driva med sina användare i ny julkampanj

Publicerad: 28 November 2017, 15:06

Foto: Kampanjbild

I sin nya julkampanj fortsätter Spotify på sitt tidigare tema där de uppmärksammar udda lyssningsvanor och spellistenamn från sin användare.


Ämnen i artikeln:

SpotifyJulkampanjAnimalReklam

Spotify har tidigare uppmärksammats för sina kampanjer där de utnyttjar sina egna användares minst sagt udda lyssningsvanor. Man har bland annat hyllat den stockholmare som på Alla hjärtans dag lyssnade på spellistan "Forever Alone" i sex timmar och bett skaparen av spellistan "PENDLA-SOVA-PENDLA" hålla ut till spellistan"LÖNING-LÖNING-LÖNING".

Nu återvinner de konceptet i sin julkampanj "2018 goals". Två av målen i den svenska versionen av kampanjen är "Ge inte upp lika lätt som personen som streamade "I Can't Go On" 160 gånger under Vasaloppet" och "Lev loppan lika mycket som personen som streamade "Här kommer Pippi Långstrump" 6079 gånger i år".

Kampanjen kommer i Sverige synas i OOH/DOOH inklusive en takeover på Stockholms Central, digitalt och i sociala medier.

– 2017 har varit ett händelserikt år på många sätt och med 2018 goals blickar vi framåt samtidigt som vi tar med oss det allra bästa från 2017 - all grym musik och nya musikaliska upptäckter vi gjort. Det går att urskilja så mycket känslor genom lyssningsbeteenden och att vi är många som lyssnar på spellistan "Fram med grillen" redan i februari är definitivt ingen slump, det säger något om vår relation till den svenska vintern, säger Jenny Hermanson, nordisk vd på Spotify.

Kampanjen är utvecklad av Spotifys inhousebyrå som i den svenska varianten tagit hjälp av Animal.

I den internationella delen av kampanjen kommer en rad andra "lifegoals" att synas:

Take a page from the 3,445 people who streamed the "Boozy Brunch" playlist on a Wednesday this year.

Avoid the "medical professionals" who added these songs to operating room playlists: Stressed out, Can't feel my face, Stairway to heaven, Say you won't let go.

Be as loving as the person who put 48 Ed Sheeran songs on their "I Love Gingers" playlist.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev