Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Spotify hyllar vardagen i nya kampanjen

Publicerad: 22 September 2017, 07:38

Streamingtjänsten fortsätter att utnyttja lyssnarnas beteende för att skapa kommunikation.


Ämnen i artikeln:

SpotifyAnimalReklamIUM

Spotify har använt sig av människors spellistor i sin nya kampanj. Syftet är att belysa musikens roll i vardagen. I annonserna ser vilket bland annat att det finns 4620 versioner av "Pappas spellista", raka direktiv som "LÄGG INTE TILL DÅLIGA LÅTAR EMMA BARA BRA LÅTAR", nya kapitel i livet "Hejdå Stockholm, hej Umeå" och slutligen vardagsutmaningar som "PENDLA-SOVA-PENDLA".

– Det har varit väldigt fascinerande att följa utformandet - se både likheter och samtidigt genuint unika sätt som svenska musikälskare skapar spellistor för olika tillfällen. Alla har en personlig relation till musik men även en vilja att upptäcka ny musik, vilket utgjorde grundpelaren för kampanjen, kommenterar Jenny Hermanson, nordisk vd på Spotify.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Animal och iUM och kommer att synas runt om i Sverige.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

SpotifyAnimalReklamIUM

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.