Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Spotify i reklamoffensiv

Publicerad: 17 Augusti 2017, 15:01

Streamingjätten Spotify planerar att utöka sin verksamhet genom att sälja mer annonser till små och medelstora företag.


Ämnen i artikeln:

SpotifyReklambyråer

Enligt marknadschefen Seth Farbman befinner sig Spotify i en position där de känner sig trygga att skala upp annonserbjudanden för företag. Nu har Spotify hittat den målgrupp de vill rikta sig till – mindre företag. Det säger han i en intervju med The Wall Street Journal.

– När vi först lanserade Spotify var reklamintäkterna bra att ha, men vårt huvudfokus var att få musikälskare att förstå att de kunde strömma musik på lagligt sätt. Att ha annonsplatser var bra, men inte kritiskt för företagets existens. Men så upptäckte vi att om vi skalar upp annonsaffären finns riktigt stora möjligheter, säger Seth Farbman till The Wall Street Journal.

Målet på sikt är att bli den tredje största annonsaktören efter Google och Facebook.

– Men det är en lång resa innan vi kommer dit, säger han.
För att komma dit tror Seth Farbman att Spotify bland annat behöver bli bättre på sin egen storytelling.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

SpotifyReklambyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.