Reklam
Spotify lyfter fram sina poddprofiler i ny kampanj
Publicerad: 30 september 2019, 12:26
Profilerna bakom Della Q och Gynning & Berg i Spotifys senaste kampanj.
Spotify positionerar sig allt tydligare på poddmarknaden. I en ny stor kampanj sätter streamingjätten fokus på profilerna bakom några av de mest älskade poddarna på plattformen.
Poddar har funnits på Spotifys plattform i flera år, men det är först under den senaste tiden, då streamingjätten börjat knyta till sig allt fler exklusiva poddar, som de har börjat positionera sig tydligare på poddmarknaden i sin kommunikation.
I våras lanserade Spotify en kampanj som visade upp fördelarna med en plattform som har både podcast och musik på samma ställe. Nu lanserar bolaget en ny omfattande satsning med Spotifys exklusiva podcast, där profilerna bakom poddarna lyfts fram och hyllas.
I kampanjen syns bland annat profilerna bakom lyssnarfavoriter som Adam & Kompani ‘En som fattar galoppen. Två som talar ur skägget’, Gynning & Berg ‘Folkkära är bara förnamnet’ och Della Q ‘Fulkulturens trojanska häst i finrummet’, belyses som "de vardagshjältar de sannerligen är." Spotifys budskap är att oavsett om du ska ut och springa, sitter på bussen, eller bara vill ha något att prata om vid middagsbordet, så finns de alltid där med sina "välbekanta stämmor som får oss att skratta, gråta och reflektera."
LÄS MER: "Spotify påminner användarna om hur de brukade lyssna på musik"
– Efterfrågan av nya spännande format och röster är fortsatt hög och vi valde därför att hylla profilerna bakom några av Sveriges mest populära poddar samtidigt som vi ser fram emot fler röster som hittar sin publik hos oss, säger Peter Myhrman, nordisk marknadschef på Spotify, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att gå i Stockholm, Göteborg och Malmö och kommer bland annat synas i tunnelbanan och centralstationer. Digitalt kommer kampanjen synas i sociala medier, OLV samt display.
Animal står för koncept och produktion och mediebyrå är IUM. Bannerboy stod för bannerproduktionen.
Bild 1/2