Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Spotify och 20th Century Fox i Titanic 3D-kampanj

Publicerad: 29 Mars 2012, 07:29

En av tidernas mest framgångsrika filmer, Titanic, sjösätts i en 3D-version den 6 april. 20th Century Fox tjuvstartar genom att dra igång en annonssida på Spotify som gör att användaren kan skapa egna trailers av filmen.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Kampanjen omfattar samtliga 12 europeiska marknader där Spotify är verksamt.

3D-kampanjen för Titanic erbjuder också Spotifys hela katalog på mer än 16 miljoner låtar.

Musiktjänsten  integreras med Facebook för att användarna ska kunna producera egna  trailers av filmen, där förhoppningen är att engagera musik- och filmälskare över  hela världen.

Kampanjen pågår i tre veckor och innebär också att  man kan få förslag på tre vänner som kan figurera i sina trailers - detta utgår ifrån de vänner som man har allra mest kontakt med via  Facebook.

Användarna kan naturligtvis även själva handplocka vilka vänner  som man vill inkludera i sin filmtrailer.

Trailern kan sedan läggas upp på Facebook och delas med vännerna som deltar i den.

Användarna  har också möjlighet att prenumera på Titanics spellista , använda  Spotify-katalogen för att dela med sig av musikminnen från första gången  man såg filmen och titta på videointervjuer med fans som deltog vid en  förhandsvisning av 3D-versionen av Titanic i februari i år.

Kampanjen har skapats av Kerve.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.