lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Spotify påminner användarna om hur de brukade lyssna på musik

Publicerad: 17 september 2019, 08:13

Spotifys kampanj sitter bland annat uppe i Manchester i England.

Spotify UK:s nya utomhuskampanj "Listen like you used to" påminner publiken om hur de brukade lyssna på musik. Kampanjen hyllas i sociala medier för sin fyndiga copy.

Ämnen i artikeln:

SpotifyReklamUtomhusreklam

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Spotify i Storbritannien har gjort en ny kampanj kallad "Listen like you used to" som just nu går utomhus i bland annat Manchester. Kampanjen spelar på nostalgi och påminner användarna om hur de brukade lyssna på musik genom att lyfta fram olika årtal ur musikhistorien och ställa dem mot 2019.

"Listen like you used to" har fått stor uppmärksamhet på Twitter där många hyllar den fyndiga copyn. Exempelvis lyfter ett av uttagen fram hur 90-talstrenden just nu är stor med copyn:

"1998
Baggy jeans and chokers are in.
Spice Girls are on tour.
2019
Ditto."

En annan visar på kontrasterna i livet:

"1979
London calling.
2019
Conference calling."

LÄS MER: "Spotify presenterar sig som poddplattform"

Spotify har fått stor uppmärksamhet för sina kampanjer som bygger på big data under de senaste åren. Det hela startade 2016 när Spotify lanserade sin största varumärkeskampanj någonsin, i vilken man lyfte fram användarnas minst sagt udda lyssningsvanor. Det resulterade i komiska budskap som "Kära person i Stockholm som lyssnade på spellistan 'Forever Alone' i 6 timmar på Alla hjärtans dag, är du okej?"

Streamingjätten har återvunnit konceptet flera gånger sedan dess, bland annat i 2018 års julkampanj "2018 goals".

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev