Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SPP tar hjälp av kändisar i ny kampanj

Publicerad: 10 november 2009, 16:05

Under parollen ”ta inget för givet” ska diverse kända figurer få folk att välja SPP. – Det är en sorts tvärtomlösning, där vi på ett humoristiskt  sätt vill säga att det är hög tid att ta tag i sin pension, säger Niklas Synning, cd på Trackster.


Ämnen i artikeln:

SPP

Bild från kampanjsajten

Inför årets tjänstepensionsval har SPP tagit till helt nya grepp för att få kommun- och
landstingsanställda att kryssa för och välja SPP. I centrum står bland annat kungliga gemåler, hotellarvingar och hemmafruar i Hollywood. 
– Istället för att komma med pekpinnar valde vi att exemplifiera med personer som inte behöver bry sig om sin pension, säger Niklas Synning.
– På så sätt kommuniceras pensionsbudskapet indirekt till målgruppen, eftersom de flesta i målgruppen faktiskt behöver se över sin pension. Och inte kan ta något för givet. Förutom att få målgruppen att kryssa för SPP i valet, vill vi dessutom skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Målgruppen, som involverar allt från 21 till 60 åringar binds samman med grundidén; ta inget för givet.
– Det är en väldigt folklig kampanj som passar en bred målgrupp.

I den integrerade kampanjen har man tagit fram relationsskapande DR-utskick, radiospotar på Spotify samt kommande gerillaevent. Hjärtat i kampanjen är kampanjsiten där man både kan tävla och få mer information samt lägga upp egna Youtube-klipp på tolkningar av folk som kan strunta i sin pension.

Läs mer

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

SPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.