Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SPP vänder upp och ned på pensionsreklam

Publicerad: 26 Maj 2014, 07:27

Pensionsbolaget SPP har introducerat ett nytt koncept – ”Små val kan göra stor skillnad”. Budskapet handlar om hållbara satsningar och M&C Saatchi ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiAlexander ElersSPP

"Visst verkar det härligt att gå i pension. Få springa så där på stranden. Snygg för sin ålder. Hand i hand med sin lika snygga partner."

Så inleds filmen för SSP sedan tar den en ganska dramatisk vändning.

- För oss på SPP är hållbarhet inte bara ett ord. Vi tar ansvar på  riktigt, och alla våra egna fonder är hållbara. Nu är det dags att  berätta om det, säger Carolina Ståhlgren, varumärkesansvarig för SPP i  en kommentar.

SPP ingår i Storbrandkoncernen och har kvalificerat sig  sedan 1996 till Dow Jones Sustainability Index, som av de tio  procent mest hållbara  företagen i sin bransch.

SPP investerar många miljarder kronor per år för sina sparare.

- Med  konceptet vill vi visa att det inte kostar att vara hållbar – det  skapar tvärtom värde, säger Pino Roscigno, marknadschef för SPP i en  kommentar.

Alexander Elers, senior art director och partner på  M&C Saatchi, menar att konceptet bryter mot stereotyp pensionsreklam  och pekar på att man inte bara kan tänka ekonomiskt när man sparar  inför framtiden.

- Att spara till pensionen handlar inte bara om  pengar, utan också om vilken värld man kommer att gå i pension i, säger  Alexander Elers i en kommentar.

Kampanjen inleddes i dagarna.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.