Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sprängrea på Pause

Publicerad: 12 mars 2009, 22:28

Du besöker på egen risk Pause butik på Norrlandsgatan i kväll. Vd Fredrik Hjelmquist ska maxa volymen så att butiksfönstret skakar. – Vi kommer att ställa ut några koner, i fall en ruta skulle gå, säger han.


Guldäggsvinnaren Fredrik Hjelmquist är inte rädd för att ta till spektakulära grepp i sin marknadsföring.
Nu vill han att kunderna ska efterleva alla ekonomers råd: det är bara genom att vrida upp volymknapparna igen som vi kan ta oss ur lågkonjunkturen.

Fredrik Hjelmquist tänker bidra till vändningen genom att erbjuda högkonjunkturanläggningar till lågkonjunkturpris.  

Och rent symboliskt ska Fredrik Hjelmquist visa vad han menar genom att bokstavligen vrida högtalarparet Amphion Krypton till max.
– De ska djuptrycktestas, vi vill testa hur högt vi kan gå, förklarar Fredrik Hjelmquist.

En yta utanför butiken kommer att avskärmas med koner, i fall volymen skulle spränga ett fönster. Proppar kommer att delas ut till den som följer experimentet.
– Men den ska nog klara sig. Det är dessutom jävligt dyrt att byta ruta, säger Fredrik Hjelmquist.

Enligt Fredrik Hjelmquist har Åkestam&Holst också föreslagit ett system med rabattnivåer som blir högre ju närmare kunden vågar att gå högtalaren.
– Men där har jag faktiskt sagt nej. Jag är ju rädd om mina kunder, och de finns ingen anledning att de ska dra på sig några hörselskador.

Arbetsgrupp:

AD: Fredrik Josefsson
Copy: Adam Reuterskiöld
Produktionsledare: Bella Müller
Originalare: Torbjörn Krantz

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.