Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Springsteen tackar med helsidesannons

Publicerad: 13 maj 2013, 08:30

Annonsen.

Bruce Springsteen tackar alla sina svenska fans med en helsidesannons i dagens Aftonbladet.


Annonsen kom som en överraskning för Aftonbladets nöjesredaktion, som satsat stort på att bevaka Bruce Springsteens tre konserter på Friends Arena i Stockholm.

– Vi hade ingen aning, men det är ett väldigt roligt avslut på vår bevakning, säger Aftonbladets nöjeschef Ylva Niklasson.

Trots att det inte framgår, är det Live Nation som tillsammans med Bruce Springsteen står för annonsen.

– Vi vill inte framhäva oss själva, säger Live Nations marknadschef Kristofer Åkesson. Den här grejen handlar om Bruces kärlek till Sverige.

Idén till annonsen uppstod ganska snart efter de första två konserterna på Friends Arena. Under mindre än ett år har 300 000 svenskar sett Springsteen, först två gånger på Ullevi och sedan de tre konserterna i Stockholm.

– Bruce Springsteen har ett mycket speciellt förhållande till Sverige, säger Kristofer Åkesson. Och det är hans stora tacksamhet mot sina fans han ville uttrycka på det här viset.

Annonsen går bara i Aftonbladet, men det ska inte tas som något ställningstagande från Bossens sida.

– Nej, eftersom vi bara ville göra en annons i print så föll det sig naturligt att gå på den största rikstäckande tidningen, säger Kristofer Åkesson.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.