Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sprithets i IQ:s kampanj

Publicerad: 25 november 2013, 09:37

Bild ur IQ:s nya film.

Alkoholtjat står i fokus i IQ:s nya reklamfilm. Men istället för sprit är det kakor som det hetsas kring. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsCarat

Utgångspunkten i den nya kampanjen är en Sifo-undersökning som IQ har beställt. Den avhandlar svenskarnas erfarenheter av socialt tryck kring drickande.

Det visar sig att åtta av tio upplever att det finns en förväntan på att dricka alkohol i sociala sammanhang.   60 procent uppger att de vid något tillfälle har upplevt att någon försökt övertala dem att dricka alkohol.  

– Undersökningen visar att det tjatas mycket på människor för att få dem att dricka alkohol. För oss är det viktigt att lyfta frågan varför det är så, handlar alkoholtjat egentligen mer om den som tjatar än den man tjatar på?, säger IQ:s vd Magnus Jägerskog i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp
Byrå: Forsman & Bodenfors
Kund: IQ

Uppdragsgivare: Christina Luttropp-Voquer, Magnus Jägerskog

Projektledare: Maria Bergkvist

Produktionsledare: Helena Lignell

Art Director: Ted Mellström

Copywriter: Jacob Nelson

Formgivare: Ellinor Bjarnolf

Byråproducent: Magnus Kennhed

Produktionsbolag: Hobby Film

Regissör: Jens Jonsson

Exekutiv producent: Calle Isberg

Producent: Christian Rehnfors

Postproduktion: Joakim Pietras (Offline), Henri Pulla (Online) Johan Isaksson (Ljud)

Fotograf: Askild Vik Edvardsen

Mediebyrå: Carat

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.