Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

St1 gör en ”Dolda Kameran”

Publicerad: 1 oktober 2013, 10:53

St1 har med hjälp av Garbergs gjort en varumärkespositionering från ”För tankande människor” till ”Ett annorlunda sätt att tanka”.


Ämnen i artikeln:

ST1Garbergs

St1 vill gärna att man ska både tänka och tanka annorlunda.

Bolagets  vd Jonas Sidenå driver en slimmad organisation.  Han använder  elektroniska visitkort för att spara på miljön och drog igång  Etanolpartiet under våren.

Garbergs vann St1 i våras.

St1 tar nu nästa steg i sitt varumärkesarbete och går från ”För tankande människor” till ”Ett annorlunda sätt att tanka.”

Upplägget  går ut på att St1 överaskar intet ont anande människor på klassiskt  ”Dolda Kameran”-manér – först kommer en violinist i filmen och sedan  visar det sig att det finns en hel symfoniorkester gömd i en lastbil.

Jonas Sidenå är också bensinbolagsdirektören som vill avskaffa just bensin, men även diesel för att spara på miljön.

Etanolpartiet lanserade i samband med årets upplaga av Almedalsveckan.

ST1 arbetade tidigare med Stenström/Redcell, som numera befinner sig under avveckling.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ST1Garbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.