Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

St1 på byråjakt

Publicerad: 20 december 2012, 09:40

Efter tre år med Stenström Red Cell väljer St1 att gå ut i pitch. Upphandlingen beräknas vara klar i januari. – Vi leter efter en byrå som är mer lämpat för framtiden, säger St1:s marknadschef Erica Samuelsson.


Ämnen i artikeln:

Stenström Red CellST1

St1 etablerade sig på den svenska på den svenska marknaden 2009 genom att köpa upp Hydro och Uno-X mackarna. Sedan starten har man haft Stenström Red Sell som reklambyrå.

Efter tre år väljer bensinbolaget att gå ut i pich.

– Vi känner att det är logiskt att ta ett nytt steg med St1. Vi vill förlytta varumärket och nu är det dags för upphandling, säger Erica Samuelsson till Resumé.

Hur ser du på samarbetet med Stenström Red Cell?
– Jättebra, de har gjort ett kalasjobb med att sätta St1:s varumärke på den svenskamarknaden. Vi letar efter en byrå som är mer lämpad för framtiden, en byrå som kan stärka upp den digitala biten, säger Erica Samuelsson.

Pitchen beräknas vara klar i början av januari 2013.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stenström Red CellST1

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.