Reklam
St1 på byråjakt
Publicerad: 20 december 2012, 09:40
Efter tre år med Stenström Red Cell väljer St1 att gå ut i pitch. Upphandlingen beräknas vara klar i januari. – Vi leter efter en byrå som är mer lämpat för framtiden, säger St1:s marknadschef Erica Samuelsson.
St1 etablerade sig på den svenska på den svenska marknaden 2009 genom att köpa upp Hydro och Uno-X mackarna. Sedan starten har man haft Stenström Red Sell som reklambyrå.
Efter tre år väljer bensinbolaget att gå ut i pich.
– Vi känner att det är logiskt att ta ett nytt steg med St1. Vi vill förlytta varumärket och nu är det dags för upphandling, säger Erica Samuelsson till Resumé.
Hur ser du på samarbetet med Stenström Red Cell?
– Jättebra, de har gjort ett kalasjobb med att sätta St1:s varumärke på den svenskamarknaden. Vi letar efter en byrå som är mer lämpad för framtiden, en byrå som kan stärka upp den digitala biten, säger Erica Samuelsson.
Pitchen beräknas vara klar i början av januari 2013.