Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

St1 tar hjälp av en rådjursman

Publicerad: 2 April 2019, 13:13

I en ny kampanj framtagen av Garbergs lyfter drivmedelskedjan St1 de som vågar tänka annorlunda.


Ämnen i artikeln:

ST1ReklamGarbergs

Förra året lanserade St1 som första drivmedelskedja i Sverige möjligheten att betala tankningen direkt i mobilen. Samtidigt lanserades det långsiktiga kommunikationskonceptet "Ett annorlunda sätt att tanka".

Nu lanseras nästa byggsten inom konceptet, genom tre reklamfilmer där vi får möta personer som vågar tänka annorlunda.  Här i form av en man, sminkad som ett rådjur, en konstnär som tar hjälp av en gunga i sitt färgglada konstnärsskap och en person som gör konst av elektricitet.

Kampanjen är framtagen av Garberg, som St1 har samarbetat med i många år i en mängd kampanjer på konceptet. Hela tiden med det annorlunda i huvudfokus, från obemannad tankning till stationer som twittrar, gröna drivmedel och nya betallösningar.

– Möjligheten att betala med mobilen stärker St1s annorlundaskap. Världen förs framåt av människor och företag som vågar göra saker annorlunda. De är alltid värda att hyllas, säger Joakim Landin, projektledare på Garbergs, i ett pressmeddelande.

Erica Samuelsson, marknadschef på St1:

– Vill man beröra så måste man ta risk. Vårt annorlunda koncept skapar både stolthet och riktning internt, ger oss en tydlig identitet och har med stor framgång tagit för sig i kategorin. Det är vår kommunikation tittarna minns mest.

Utöver de tre filmerna kommer karaktärerna i årets kampanj synas i filmer på sociala medier där de visar hur appen fungerar samt i sponsorfilmer.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

ST1ReklamGarbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev