Reklam
ST1 väljer Garbergs
Publicerad: 13 februari 2013, 10:50
Erica Samuelsson.
Foto: Pressbild.
ST1 är nu klara med sin reklambyråpitch. Valet föll på Garbergs, som stod ut bland de 11 byråer som var inbjudna i upphandlingen.
FT
Fredrik Thambert
ST1 arbetade tidigare med Stenström Redcell, men bestämde sig i slutet av hösten för att se sig om efter en ny samarbetspartner. 11 byråer bjöds in i pitchen, som har pågått under vintern.
Nu är det klart att Garbergs tar hem kontot.
– Vi sökte en fullservicebyrå som är duktigt på att bygga och utveckla varumärken. Det kändes väldigt bra med Garbergs. Vi gjorde ett gediget arbetet och träffade många byråer, men Garbergs kändes helt rätt, säger Erica Samuelsson, marknadschef på ST1.
Utmaningen för 2013 handlar om att bygga kännedom kring varumärket, som är relativt nytt och okänt i förhållande till de dominerande aktörerna på marknaden.
– Vi ska stärka kännedomen och bygga in mer värden i ST1, säger Erica Samuelsson.
Landar ni i ett nytt manér?
– Det återstår att se. Vi håller på med ett stort varumärkesarbete nu. Vi får se var vi landar.
Kundansvarig projektledare på Garbergs är Joakim Landin.