Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stadhammar befordras till partner och creative director

Publicerad: 20 augusti 2013, 09:56

Martin Stadhammar (mitten) blir partner på BerntzonBylund. Till vänster Joachim Berntzon och till höger Hans Bylund.

Reklamprofilen Martin Stadhammar befordras på BerntzonBylund. Han blir delägare – 4 procent av byrån – och dessutom creative director.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundBerntzonBylund

Copywritern Martin Stadhammar – med ett förflutet på en rad byråer som bland annat Grey, Hilanders, Lowe Brindfors, Albert ken och Strawberry Frog – kom till Berntzon Bylund i fjol.

Nu stiger han i graderna på byrån. Han blir delägare och creative director. Han får en ägarandel på 4 procent.  

– Martin har med tiden blivit allt viktigare när våra kunder ställer högre krav på såväl strategiskt tänk som kreativa lösningar. Han har dessutom erfarenhet som creative director både här i Sverige och utomlands. Det här är ett bra sätt att bredda vår bas och skapa en stark plattform för vår fortsatta tillväxt, säger Hans Bylund, creative director på BerntzonBylund.

Martin Stadhammar:

– Vi är ett riktigt bra gäng och det är fantastiskt roligt att få förtroendet att vara med och bygga och utveckla BerntzonBylund, säger Martin Stadhammar. Vi har ett brett erbjudande med analys, kreation och produktion i många kanaler och det gör rollen som creative director spännande och utmanande. Samarbetet med vår PR-byrå Mindmakers PR är självklart också viktigt för att kunna erbjuda smarta, integrerade lösningar.

BerntzonBylund grundades 2007 av Joachim Berntzon och Hans Bylund. Byrån arbetar med kunder som Peugeot, OBH Nordica, Arkitektkopia, Besikta Bilprovning, Rejlers och Schibsted.

I fjol köpte Christina Saliba in sig i BerntzonBylund och dess pr-byrå Mindmakers. Delägare är nu Saliba, Joachim Berntzon, Hans Bylund, Martin Stadhammar och Åsa Edgren.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.