Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stadium firar våren med skattjakt på Instagram

Publicerad: 15 Mars 2016, 10:15

Stadium tar hjälp av Animal för aktiveringskampanjen på Instagram.

Foto: Press

Stadium inleder våren med en kampanj på Instagram där följarna uppmanas till snabba moves. Aktiveringen är framtagen av Animal.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerInstagramAnimalStadium

Hitta det dolda budskapet – vinn ett par sneakers till dig och dina vänner. Det är huvudingrediensen i Stadiums nya Instagram-tävling som kickar igång våren.

I ett filmklipp på Stadiums Instagram så sätts följarnas fingerfärdighet på prov, då de ska hinna ta en stillbild på det hemliga budskapet som dyker upp i videon. Budskapet är första ledtråden på en digital skattjakt där priset är ett par sneaskers – inte bara till dig själv – utan till hela kompisgänget.

Instagram-kampanjen är fortsättning på ”Sneakers Moves” som har rullat flitigt i tv och i butik. Reklambyrån Animal står för idé och produktion.

– Instagram är helt rätt kanal för vår målgrupp men också en plattform med begränsningar. Här utmanar vi de tekniska funktionerna och använder ett digitalt beteende som sammanstrålar väl med huvudkampanjens budskap kring dans och rörelse, säger Julia Eriksson, kreatör på Animal, i en kommentar.

LÄS MER: Blåsningen som blev en succé - 65 miljoner har hånat Trump
LÄS MER: Reebok: Spring fort som fan - få ett par skor

Animal har den senaste tiden uppmärksammats för bland annat TrumpDonald.org – som nu nått 100 miljoner trumps – och utomhustavlan Reebok ZPump 2.0 Speed Cam.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.