Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stadium i nordisk Instagramkampanj

Publicerad: 23 augusti 2013, 14:24

Träningsprofiler ska få fart på Stadiums hashtag-kampanj IAMPROGRESS.


Ämnen i artikeln:

Stadium

I höstens nya träningskampanj #IAMPROGRESS, porträtteras sex inspirerande träningsprofiler, alla med olika relation till träning men med ett gemensamt mål – att motivera andra människor att dela med sig av sina framsteg inom träning, oavsett nivå eller träningsform.

Kampanjen är producerad av Stadium Inhouse tillsammans med Lola Production och Art Director Gustaf Törling. Fotograf är  Peter Gehrke och musiken är skriven Jocke Åhlund.

The Viral Company står bakom den digitala aktiveringen på Instagram där användarna uppmanas att hashtagga sin bästa träningsbild med #IAMPROGRESS och skriva ett peppande träningscitat som bildtext.

Bilden publiceras på Stadium.se där den som får flest likes vinner. Varje vecka dras vinnare och kampanjen avslutas med ett första pris där vinnaren under två minuter får plocka så mycket träningsprodukter som möjligt i en Stadium-butik.

– Med #IAMPROGRESS satsar vi hårdare än någonsin. Kampanjen riktar sig till alla som vill nå sina mål oavsett träningsnivå. Med hjälp av tuffa och inspirerande profiler och det bästa träningssortimentet någonsin peppar vi för en riktigt bra träningshöst att se fram emot, säger Ebba Kanekrans, pr-chef Stadium.

Reklamkampanjen kommer att gå i TV, print, online, sociala medier i Sverige, Finland och Danmark (inte TV i DK) under perioden 22 augusti till 13 september. Profilerna kommer dessutom att dela med sig av sina bästa träningstips på www.stadium.se/iamprogress .

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.