Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Stadium ifrågasätter ojämställdheten i idrottsvärlden

Publicerad: 24 Augusti 2017, 07:42

Sarah Sjöström, Kosovare Asllani och Linnéa Claeson. Det är några av profilerna i Stadiums nya kampanj som hyllar kvinnliga atleter.


Ämnen i artikeln:

StadiumReklamReklamfilm

Svenska idrottsmän tjänar 2,9 miljarder kronor mer än sina kvinnliga kollegor. Det hävdar Stadium i sin nya kampanj "Fill the Stadium" som hyllar kända idrottskvinnor.
– För mig var det självklart att ställa upp på detta initiativ. Det finns massor av tjejer som kämpar i det tysta och det är verkligen jättebra att Stadium vill lyfta fram alla grymma idrottskvinnor, säger simstjärnan Sarah Sjöström i ett pressmeddelande.

Stadium har inlett ett samarbete med Riksidrottsförbundet för att skapa ett mer jämställt idrottsliv. De som vill stötta initiativet kan skicka en "klapp-emoji" till numret 71 140.
– När vi fått in 50 000 klappar kommer Stadium att skänka en miljon kronor till Riksidrottsförbundet och dess arbete för ökad jämställdhet inom idrotten. Vi tycker att ett aktivt liv är en demokratisk rättighet, därför hoppas vi kunna inspirera fler att engagera sig för ett mer jämställt idrottssverige, kommenterar Stadiums vd Karl Eklöf.

Kampanjen kommer att synas i TV, tidningar, digitala medier och på stortavlor över hela landet.

Arbetsgrupp
Made to Order:
CD Anders Lövgren, AD Jonas Nordin, Junior AD Simon Jung Krestesen, copywriter Aron Levander,
Operativ projektledare/produktionsledare Jenny Meckbach Sehlstedt

Indio
Regissör Philippe Tempelman, Producent Ylva Axell
Fotograf Stillbild: Bersa
PR-byrå: Cohn &Wolfe
Mediebyrå: Mindshare
Produktion: Bannerboy

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

StadiumReklamReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.