Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stadium lanserar Augmented Reality-spel för att aktivera julen

Publicerad: 30 November 2018, 14:18

I samband med årets julkampanj lanserar Stadium ett spel där man får poäng för att rröra på sig och bland annat kan vinna träningspass med en känd idrottsprofil.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjStadiumReklam

Stadium julkampanjsspel finns på Facebook, och uppmuntrar till aktivitet genom att spelaren bland tar sig till de fysiska butikerna, sär spelet aktiveras genom att man läser av en symbol i exempelvis skyltfönstret.

– Vi vill aktivera världen och för att göra det behöver vi ständigt utmana oss själva och branschen. I årets julkampanj gör vi det med innehåll och produkter som skapar aktivitet. Join the movement helt enkelt. Julklappsspelet förstärker vårt aktiva budskap och visar att Stadium är ett företag som alltid strävar efter att vara i framkant. För oss på Stadium är det en sport att bekämpa stillasittandet. Sporten där allt är tillåtet så länge det leder till ett roligare, friskare och mer aktivt liv, säger Pino Roscigno, commercial and brand director på Stadium, i ett pressmeddelande.

Stadiums julkampanj pågår från 29 november till 24 december och är producerad i samarbete med DVA Studio. Förutom genom spelet kommer Stadiums julkampanj synas i butik, dagspress, TV, digitala utomhusskyltar, sociala medier och online samt i medlemskommunikation.

Ämnen i artikeln:

JulkampanjStadiumReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.