Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 mars 2011, 10:44
Idag lanserar Stadium sin nya kampanj där de sätter sneakers och välgörenhet i fokus. ”Show your color, show your support” är kampanjens slogan som har syftet att dels belysa Stadiums breda sortiment av sneakers och dels locka kunderna att köpa färgglada skosnören – där hela vinsten går till välgörenhet.
Bakom kampanjen står reklambyrån Frankenstein.
– Vi vill sätta sneakers i ett sport- och streetsammanhang och riktar oss till lite yngre människor i den här kampanjen. Jag tror att vår målgrupp kommer att gilla attityden, säger Cilla Winbladh, projektledare.
De färglada skosnörena i kampanjen är till för att visa hur man på ett lätt och lekfullt sätt kan förändra sin sneakers och samtidigt bidra med en slant till välgörenhet.
Skosnörena representerar olika välgörenhetsorganisationer och kostar 19 kronor. Beroende på vilken färg man köper går vinsten till antingen Rosa bandet, Barncancerfonden, SOS Barnbyar eller Star for Life.
Barncancerfonden – blå
Rosa bandet – rosa
SOS Barnbyar – orange
Star for Life – gul
Malin Carlehäll