Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stadium ska bekämpa stillasittande förstaklassare

Publicerad: 30 juli 2018, 06:33

Sportkedjan lanserar #bekämpastillasittandet för att inspirera barn och vuxna till ett mer aktivt liv, och delar ut en aktivitetsväska till landets alla skolor med förstaklassare.


Ämnen i artikeln:

StadiumReklamKampanj

Med initiativet #bekämpastillasittandet ska Stadium göra skolmiljön till en mer aktiv plats. Sportkedjan vänder sig dessutom till allmänheten och genom en ”klapp-emoji” till nummer 71 140 kan alla stötta initiativet och bidra till att 4200 skolor får en aktivitetsväska.

– Förra året genomförde vi kampanjen "Fill the Stadium" där vi skänkte en miljon kronor till Riksidrottsförbundet och arbetet för ökad jämställdhet inom idrotten. Vi fick så mycket positiv feedback kring kampanjen och klapp-emojin, varav den även har en central roll i år när vi vill belysa frågan kring stillasittande, säger Lars Rosén, Marketing Manager på Stadium Sverige.

Kampanjen lanseras den 2 augusti och består av tre faser. Den första fasen är att bidra med en "klapp-emoji", den andra att engagera föräldrar i sina barns aktiviteter och den tredje att dela ut en aktivitetsväska till landets alla grundskolor med en första klass.

– Att ha en aktiv vardag ska vara lika roligt som enkelt. Genom att engagera människor och inflytelserika ambassadörer kring stillasittandet som sker både hemma och i skolan vill vi inspirera både barn och föräldrar till ett liv där rörelse och aktivitet är naturliga inslag, säger Lars Rosén.

Stadium har sedan 2003 arbetat med aktivitetsväskan och årets väska innehåller bland annat fotbollar, brännbollsträ, bollpumpar, konor, hopprep och basketbollar.

Kampanjen kommer att synas i TV, tidningar, digitala medier och på stortavlor över hela landet.

Arbetsgrupp:

Stadium
Pino Roscigno, Marketing Director
Marcus Lind, Head of Creative & Campaign
Lars Rosén, Marketing Manager Sverige
Jenny Ballin, Sociala medier
Angelica Larsson, PR
Susanne Stille, Projektledare
Nina Frisk, Grafisk formgivare

Made to Order
Anders Lövgren, Creative Director
Aron Levander, Copywriter.
Jenny Mechback, Projektledare
Jonas Nordin, Art director

Produktion
Ylva Axell, Agency producer
Tarik Saleh, regissör
Marcus Henriksson, producent
Fredrik Wenzel, dop

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

StadiumReklamKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.