Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 augusti 2014, 08:51
Rodrigo Pencheff och dottern Alicia
I samband med skolstarten lanserar Stadium kampanjen "Back to School". Samtidigt lanserar sportkedjan låten Let ́s Go! som skrivits av Rodrigo "Rigo" Pencheff, före detta medlem i Infinite Mass och Latin Kings.
Ämnen i artikeln:
StadiumKampanjen "Back to School" marknadsför praktiska plagg och skor för barn och ungdomar med en aktiv fritid. Kampanjen har Stadium tagit fram tillsammans med C2. Med start i dag kommer den att synas i tv, print, online och i butik på Stadiums samtliga marknader.
– Våra fem huvudpersoner i kampanjen levererade över förväntan och vi har skapat en kampanj med en skön mix av sport, musik och dans, som jag verkligen tror målgruppen kommer ta till sig och tycka om, säger Marcus Andersson, creative director på Stadium.
Samtidigt som huvudkampanjen går upp lanseras låten "Let ́s Go!" med Stadium featuring Alicia – på Spotify samt en musikvideo på Youtube och Stadiums hemsida. Låten är skriven och producerad av Rodrigo "Rigo" Pencheff, tidigare medlem i Infinite Mass och Latin Kings, och hans dotter Alicia som även sjunger i låten.
För varje visning av musikvideon skänker Stadium en krona till SOS Barnbyar.
Kampanjen pågår tills dess att målet på 10 000 visningar är uppnått.
Arbetsgrupp: Stadium:
Marcus Andersson, CD
Daniel Loebjer, projektledare
Cecilia Lundqvist, fashion coordinator
Nina Frisk, grafisk formgivare
Crosby/C2:
Petrus Ohlsson fotograf/regissör
Richard Hagberg, producent.
Övriga: Arild Wretblad, DoP. Gisela Rydberg, stylist. Ambra Succi, koreograf.
Musik: Rodrigo "Rigo" Pencheff / Topaz Music
Ämnen i artikeln:
Stadium