Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stadiums marknadschef till Clas Ohlson

Publicerad: 13 Augusti 2013, 12:30

Butikskedjan Clas Ohlson har utsett Lars-Johan Strand till ny marknadsdirektör. Han ska ingå i Clas Ohlsons koncernledning. Lars-Johan Strand kommer närmast fram en roll som marknadschef för Stadium.


Ämnen i artikeln:

Lars-Johan StrandClas OhlsonStadium

Lars-Johan Strand utsågs till Årets Marknadschef 2012.

–  Lars-Johan kommer med sin breda och internationella erfarenhet inom  detaljhandel och marknadsföring kunna bidra starkt till vårt arbete med  att utveckla och integrera vår kundkommunikation och kundservice via  våra olika försäljningskanaler, säger Klas Balkow, vd och koncernchef på Clas Ohlson.

Lars-Johan  Strand har lång erfarenhet av internationell marknadsföring,  affärsutveckling, varumärkesfrågor och specialistbefattningar inom  alltifrån H&M till nu senast Stadium.

– Företaget har en  tydlig vision att expandera internationellt och att bredda sitt  erbjudande till nya kund- och marknadssegment och det ska bli  fantastiskt roligt att få vara med på den resan, säger Lars Johan  Strand, som tillträder sin nya roll som marknadsdirektör på Clas Ohlson  per den 1 januari.

Clas Ohlson grundades som en postorderfirma vid Insjön i Dalarna 1918.

Företaget erbjuder idag försäljning via 178 butiker i fyra länder.

Bolaget har cirka 4 000 anställda.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.