Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stadsmissionen och DDB letar kläder på Facebook

Publicerad: 15 Januari 2013, 15:30

I dag rullar Stockholms Stadsmission ut kampanjen You’ll Never Wear That Again, signerad DDB Stockholm. Den är framtagen utifrån tanken att alla har kläder i garderoben som inte längre kommer till användning. Många av plaggen finns på foton på Facebook där kampanjen har sin bas.


Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

– Varje person har i snitt 31 plagg som inte används, det är en rätt stor mängd kläder som inte utnyttjas. Där finns ett perfekt läge för Stockholms Stadsmission att kliva in, och samtidigt utnyttja ett beteende som redan finns – foton på Facebook, säger Jenny Kaiser, projektledare på DDB Stockholm.

Kampanjen tar utgångspunkt i en Facebook-app. Här du genom dina gamla foton välja vilka kläder du har som inte längre kommer till användning.

Utöver Facebook kommer kampanjen även synas i Stockholms Stadsmissions butiker, på olika caféer samt skickas ut som personliga dr till kända modeprofiler.

Appen har smyglanserats och testats sedan mellandagarna. I dag går man ut brett i alla kanaler.

– Det är oerhört kul att vi redan fått med profiler som Charlotte Perrelli, Magdalena Graaf, Emilia de Poret, Per Nilsson och Pamela Bellafesta, som redan deltagit i kampanjen och skänkt sina kläder till förmån för Stockholms Stadsmission, säger Jenny Kaiser.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.