Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 januari 2013, 15:30
I dag rullar Stockholms Stadsmission ut kampanjen You’ll Never Wear That Again, signerad DDB Stockholm. Den är framtagen utifrån tanken att alla har kläder i garderoben som inte längre kommer till användning. Många av plaggen finns på foton på Facebook där kampanjen har sin bas.
Ämnen i artikeln:
Stockholms Stadsmission– Varje person har i snitt 31 plagg som inte används, det är en rätt stor mängd kläder som inte utnyttjas. Där finns ett perfekt läge för Stockholms Stadsmission att kliva in, och samtidigt utnyttja ett beteende som redan finns – foton på Facebook, säger Jenny Kaiser, projektledare på DDB Stockholm.
Kampanjen tar utgångspunkt i en Facebook-app. Här du genom dina gamla foton välja vilka kläder du har som inte längre kommer till användning.
Utöver Facebook kommer kampanjen även synas i Stockholms Stadsmissions butiker, på olika caféer samt skickas ut som personliga dr till kända modeprofiler.
Appen har smyglanserats och testats sedan mellandagarna. I dag går man ut brett i alla kanaler.
– Det är oerhört kul att vi redan fått med profiler som Charlotte Perrelli, Magdalena Graaf, Emilia de Poret, Per Nilsson och Pamela Bellafesta, som redan deltagit i kampanjen och skänkt sina kläder till förmån för Stockholms Stadsmission, säger Jenny Kaiser.
Ämnen i artikeln:
Stockholms Stadsmission