Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stadsmissionen uppmärksammar barn i hemlöshet i ny julkampanj

Publicerad: 27 November 2018, 13:56

Stockholms Stadsmission lanserar ny julkampanj.


Ämnen i artikeln:

TillsammansJulkampanjReklamStockholms Stadsmission

Kampanjen "Hur ska tomten hitta?" belyser Stockholms stads kartläggning 2017 som visar att 718 barn i Stockholm lever i hemlöshet – en siffra som ökat med 83 sedan 2015. Kampanjen startar 26:e november med film, utomhus, banners, social media och opinionsbildning.

– Vi på Stockholms Stadsmission möter barn i hemlöshet och deras familjer i vår
verksamhet, både de som ryms i statistiken och de som inte finns med där. Vi
erbjuder dem akut hjälp samt råd och stöd för att de ska kunna förändra sin
situation. Vi vill med vår julkampanj uppmärksamma att det finns barn som lever i
hemlöshet i Stockholm idag och att stockholmare kan bidra till att barn i hemlöshet
får en bättre jul, säger Marika Hjelm Siegwald, insamlings och kommunikationschef
hos Stockholms Stadsmission, i ett pressmeddelande.

Julkampanjen är utformad av reklambyrån Tillsammans. Medverkat har även Kompis, Mirage och B-Reel Films.

Arbetsgrupp:

Mattias Manitski – Copywriter, Tillsammans
Roland Nylin – Art Director, Tillsammans
Isa Svärd – Art Director, Tillsammans
Veronica Sokolow – Original, Kompis
Sofia Göthlin – Produktionsledning, Tillsammans
Fredrik Svensson – Kundansvarig, Tillsammans
Axel Öberg – Fotograf
Joanna Ågren – Retuschör, Mirage
Nim Sundström – Regissör, B-Reel Films
Rima Kassar – Producent, B-Reel Films

Kund:
Marika Hjelm Siegwald – Kommunikations- och insamlingschef, Stockholms Stadsmission

Cecilia Linder – Projektledare, Stockholms Stadsmission

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.