Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Standart vinner Norge-guld

Publicerad: 4 mars 2014, 10:50

Det svenska produktionsbolaget Standart har vunnit guld i Film-kategorin i Gullblyanten, vilket är den norska motsvarigheten till Guldägget.


Ämnen i artikeln:

StandartBurger KingTry

Filmen gjordes för Burger King Nordic på uppdrag av norska Try/APT.

Reklamfilmen  leker med anden i flaskan-konceptet, men låter den som hade oturen att  öppna flaskan välja tre sinnen som man måste bli av med.

Det börjar med känsel, hörsel och sedan...syn. Sedan kommer det klassiska budskapet ”Taste is King”.

StyleWar är regissör och filmen är Try/APT:s första sedan man har vunnit Norden-kontot för Burger King.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

StandartBurger KingTry

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News