Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Starcom knoppar av ny byrå

Publicerad: 2 Februari 2012, 09:25

Fusionen renodlar Starcoms verksamhet. Nu knoppar mediebyrån av en ny byrå, skriver Rapidus.


Ämnen i artikeln:

Starcom

Det är Rm-strategen Lars Håkansson som lämnar Starcom för att starta rm-byrån  Relbrando. Medfinansiär är Starcoms Malmö-chef Patrik Andersson.

I höstas fusionerade Starcom sina dotterbolag och  Starcom Malmö med 17 anställda gick upp i moderbolaget i Stockholm.

Tillsammans  med en kollega lämnar nu RM-strategen Lars Håkansson  verksamheten och  satsar på Relbrando. Med sig som finansiär får han  också Starcoms chef i  Malmö, Patrik Andersson, som dock fortsätter som  anställd på Starcom.

Relbrando har också rekryterat från kommunikationsbyrån Tivity och går   igång med totalt tre medarbetare. Bland kunderna som fallit på plats   finns möbeltillverkaren Mio och Svenska Kyrkan, uppdrag som följer med   från Starcom.

– Med Relbrando kommer vi att växa inom  relationsmarknadsföring. Det här  är ett steg i att Starcom renodlar sin  verksamhet i och med fusionen,  säger Relbrandos vd Lars Håkansson till Rapidus.

Starcom  Malmös omsättning  2010 låg på 33,3 miljoner kronor med ett resultat på  6,6 miljoner.  Omsättningen uppges ha  fortsatt öka under 2011, skriver  Rapidus.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.