Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stark City-offensiv i Malmö och Lund

Publicerad: 22 Oktober 2008, 13:06

I slutet av maj blev Helsingborgs Dagblads gratistidning Xtra sammanslagen med City. Tidningen bytte logga och namn. Nu satsar City på en stor gemensam kampanj för samtliga editioner.


Först slogs tidningarna ihop. Sedan startades en edition i Landskrona. Nu ska samtliga utgåvor marknadsföras med en gemensam kampanj. Målet – att visa upp att City är en riktigt lokal gratistidning.

– Positioneringsmässigt är det inget snack. Har man en tidning som heter City Malmö/Lund och dessutom fokuserar på det lokala, så har man skaffat sig en bra och tydlig utgångspunkt för att kommunicera med omvärlden. Största konkurrenten är ju lika tydlig - fast åt andra hållet. Vi är mer här och nu, säger Niclas Nilsson, projektledare på Glenn, i en kommentar.

Liksom tidigare ligger fokus på det lokala. Denna gång säger reklambyrån Glenn dock att de skruvat ner tonläget lite. Med texten ” Somliga ser hela världen. Vi ser bara Malmö/Lund” och tecknade bilder på kända symboler från utgivningsorterna ska läsarna vinnas över.

Kampanjen startar nästa vecka. Den kommer att synas i dags- och kvällspress och utomhus i Malmö, Lund och Helsingborg. I november släpper Glenn en lanseringskampanj i Landskrona.

City Malmö/Lund

Byrå:  Glenn Reklambyrå, Malmö
Arbetsgrupp:  Niklas Brunner ad, Ivan Matanovic copy, Niclas Nilsson planner, Anna Nilsson produktionsledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.