Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stark skildrar medberoende

Publicerad: 18 december 2008, 12:51

”Ett sviket barn är ett för mycket” så lyder copyn i Starks senaste kampanj för Stadsmissionen i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

StarkStadsmissionen

Målet med kampanjen är att visa hur ett beroende påverkar omgivningen. Bakom kampanjen står Stark Film och Event som för tredje året i rad gör en kampanj pro bono åt organisationen.

– Vi vill få fram att det finns medberoende som drabbar anhöriga. Vi brukar säga att för varje beroende man hjälper så hjälper man mist åtta till i form av föräldrar, syskon och barn. Det är huvudbudskapet. Särskilt barn drabbas ofta väldigt hårt och det vill vi sätta fokus på, säger Henrik Enarsson, informatör på Stadsmissionen i Göteborg.

Kampanjen började gå i början av december lokalt på TV4 i Göteborg. Filmen kommer att visas fram till jul.

Temat i år är detsamma som tidigare år.
– Vi är jättenöjda med Starks arbete. Det är svårt att komma med nya idéer på samma tema år efter år men jag tycker verkligen att de lyckas höja allt ett snäpp för varje gång, säger Henrik Enarsson.
Stadsmissionen köper utrymmet i TV4 till rabatterat pris.

Hur har det gått hittills med insamling?
– Jag kan inte svara på det. Vi ligger så många dagar efter med siffrorna att vi inte kommer att komma ikapp förrän efter jul. Sedan är det också svårt att se exakt vad filmen ger, vi har samma konto till all insamling och kan inte särskilja vad som gett vad. Men som med alla andra liknande organisationer är det här en jätteviktig period för oss, närmare två tredjedelar av alla insamlade gåvor kommer in just runt jul.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

StarkStadsmissionen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.