Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Starka band i Svensk Fastighetsförmedlings nya kampanj

Publicerad: 3 mars 2008, 08:29

Idag fredag startar den nya kampanjen från Svensk Fastighetsförmedling signerad reklambyrån Häger Fredlund. Med kampanjen inleder företaget också ett nytt samarbete med webbyrån Projector.


– Kampanjen kommer att gå som film, print, webb och annonser i dagspress, säger Camilla Tienso, marknadskommunikationschef på Svensk Fastighetsförmedling.

Webbdelen av kampanjen består dels av banners och dels av en kampanjsajt. Filmerna kommer att sändas främst på TV4.

I kampanjen visar Svensk Fastighetsförmedling olika situationer i livet där det är dags att gå vidare och ta nästa steg. Detta kompletteras bland annat med texten ”Från ett läge till ett annat. Vi är med dig hela vägen”.

– Under 2008 fortsätter vi med konceptet ”från ett läge till ett annat” men nu tar vi det ett steg längre och förtydligar vår mäklartjänst genom att berätta om våra specifika produkter. I just den här kampanjen berättar vi om fördelarna med dubbel boendekostnadsförsäkring, en tjänst som är unik för oss, säger Camilla Tienso.

Vad är målet med kampanjen?
– Vi lanserade produkten i somras men nu vill vi att ännu fler ska upptäcka den, säger Camilla Tienso.

Häger Fredlund har samarbetat med mäklarföretaget sedan 2004. Enligt Camilla Tienso har de ungefär samma marknadsföringsbudget som tidigare men nytt för i år är att Svensk Fastighetsförmedling väljer att fokusera insatserna och köra färre men tyngre kampanjer.
– Vi kommer att integrera kommunikationen mer i både köpta och icke köpta medier. Vi kommer också att vara mer fokuserade i både investeringar och budskap.

Kampanjen består av en längre film och fyra kortare versioner.
– Vi har utgått från fyra olika situationer i livet. I den första ser man ett par som precis håller på att flytta ihop. I den andra ett par som blivit extremt trångbodda. I den tredje ser man när barnet är vuxen och flyttar ut och i den sista ser man ett äldre par som flyttar tillbaka till stadens och dess livspuls, säger  Niklas Johansson  ad på Häger Fredlund.

Till filmen finns en specialskriven låt av Tom Levin. Filmen är regisserad av Jörgen Lööf.

Kampanjen är också starten för ett nytt samarbete mellan Svensk Fastighetsförmedling och webbyrån Projector.

Svensk Fastighetsförmedling

Byrå: Häger Fredlund
Arbetsgrupp: Anna Brandt Elfström, Lennart Häger copy, Niklas Johansson ad, Marika Skantze produktionsledare, Beata Lundström projektledare
Mediabyrå: Carat
Produktionsbolag Film: Atmosfär
Regissör: Jörgen Lööf
Producent: Pelle Öhrgren
Webbyrå: Projector

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.