Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Starka historier ska få svenskar att öppna pensionskuvertet

Publicerad: 13 Mars 2013, 06:09

En av annonserna i Jung von Matts kampanj för Collectum

När kände du senast för att titta över ditt pensionssparande? Jung von Matt letade upp äkta, dramatiska historier om brev för att motivera 1,5 miljoner svenskar att öppna det röda kuvert som de varje år får från Collectum. Kuvertet innehåller personlig information om hur de maximerar sin framtida pension.


Reklambyrån sökte – genom bland annat sociala media – efter brev som förändrat människors liv. De fyra starkaste brevhistorierna berättas den här veckan på platser där människor har tid att läsa: på stortavlor på tunnelbanestationerna i Stockholm och på streamers inuti vagnarna i lokaltrafiken. I kampanjen ingår också banners på aftonbladet.se.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.