Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Starkt andra år för M&C Saatchi

Publicerad: 31 Mars 2015, 11:20

Bjarte Eide, vd M&C Saatchi

Under andra verksamhetsåret ökade M&C Saatchi byråintäkten med 104 procent. Resultatet förbättrades med 7,1 miljoner kronor och byrån är även tio fler anställda jämfört med förra året.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiBjarte Eide

M&C Saatchi bildades i början av 2013 med bas i Stockholm. Det andra året på banan blev framgångsrikt för byrån. Man vann kunder som Norwegian, Ramlösa och Hemköp och resultatet växte till 3,19 Mkr efter skatt och finansiella poster, en förbättring på 7, 1 Mkr från 2013 (-3,9 Mkr).

Bolagets intäkter ökade med 104 procent från 14,3 Mkr år 2013 till SEK 29, 3 Mkr 2014. Omsättningen förbättrades till 52,5 Mkr (19,1 Mkr). Bolaget redovisade en marginal på 12 procent redan under sitt andra räkenskapsår 2014. Antal anställda ökade från 16 i 2013 till 26 under byråns andra år.

– Nyckeln till det goda resultatet är människorna som jobbar här. Varje enskild person är med och formar byrån – inte bara med sin kompetens och kreativitet, utan också med sin personlighet. Vi har högt i tak och jobbar tätt tillsammans för att leverera dramatisk mätbar ändring för våra kunder, säger Bjarte Eide, vd på M&C Saatchi till Resumé.

Vad kommer att vara fokus under 2015?
– Den positiva utvecklingen har fortsatt under årets första månader 2015 och vi har blivit valda som kommunikationsbyrå för bland andra Svenska Dagbladet och Norwegian Reward. Vi tar sikte på att fortsätta växa, bredda erbjudandet, samt redovisa ett positivt resultat 2015. Det goda resultatet och tillväxten under 2014, byråns andra år, ger oss tillförsikt inför utvecklingen framöver.  

Du säger att ni kommer bredda ert erbjudande på vilket sätt?
– Just nu söker vi Sveriges mest drivna och nytänkande CRM-kommunikatörer, som förstår värdet av kundernas relationer och vet hur man arbetar med kundupplevelser och insikter. Under våren kommer vi att bredda och styrka vårt erbjudande inom CRM, lojalitetsprogram, analys, strategi och content produktion. Övriga satsningar återkommer vi gärna till lite längre fram.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiBjarte Eide

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.